Nationale Bank van Oman (NBO) introduceert nieuwe mobiele app
National Bank of Oman (NBO) heeft een nieuwe mobiele applicatie geïntroduceerd waarmee klanten geld kunnen verzenden en ontvangen met hun mobiele apparaten of tablets, met toegang tot meer dan 7.000 bankfilialen. De service wordt geleverd via een bankoverschrijving, een creditcard of een factuurbetaling, met uitzondering van EZ Payments, die alleen beschikbaar is via een mobiel telefoonnummer.
Aan deze dienst gebruiken, hebben klanten hun persoonlijke gsm-nummer nodig. Bovendien moeten ze hun account in de NBO-toepassing activeren voordat ze de service kunnen gebruiken.
Zodra de klant is ingelogd, stelt de service de klant in staat om zijn rekeningsaldo en herhaal- en/of geplande betalingen plannen, met uitzondering van EZ Pay, dat alleen beschikbaar is via een mobiel nummer. Klanten kunnen de service gebruiken om geld op hun rekeningen te storten en op te nemen. Het is niet mogelijk om een overboeking te plannen zonder dat een klant zijn mobiele nummer gebruikt.
Met de service kan de klant rekeningen betalen voor een reeks elektriciteitsbedrijven, waterbedrijven, internetproviders en kabelbedrijven, met uitzondering van EZ Payments.
Als NBO-klant hebben ze de mogelijkheid om contact op te nemen met NBO om een verzoek in te dienen een gratis accountaanvraag of een probleem melden of een service aanvragen. De klanten kunnen ook om terugbetaling vragen van de vergoedingen die ze hebben betaald voor een dienst waar ze niet tevreden over zijn, met uitzondering van de betaling voor de dienst zelf.
Nationale Bank van Oman (NBO) is de enige bank in Oman die bankdiensten levert aan zowel lokale als buitenlandse klanten, inclusief de introductie van de app.